maanantai 28. tammikuuta 2013

Tilkkutunika tyttöselle



Tilkkutunika syntyi Marimekon- kangaspaloista. Ja ideahan syntyi kun Ketunpesän Hanna esitti blogissaan ihania tilkkupaloista koottuja tunikoita.
Minä olin hieman laiskempi ja kokosin tunikan ainoastaan kolmesta palasta. Nämä pienet kankaanpalat ovat ihmetelleet laatikon pohjalla kohtaloaan jo pitkän aikaa, mutta nyt ne pääsivät ihmisten ilmoille vihdoin viimein. Tällaisia pitäisi työstää lisää, sillä hauskaahan tuo oli sommitella värejä ja miettiä värien järjestystä.


         Saapa nähdä miten käy, kun käänsin keskimmäisen kankaan 
langansuuntineen väärinpäin :).

                              
  Kesällähän tämä käy hellemekosta. Nyt alle voi laittaa lämmikkeeksi esimerkiksi
 yksivärisen pitkähihaisen paidan.
 

En käyttänyt kaavoja,vaan asetin vanhan paidan alustalle ja leikkasin sitä mukaellen kankaanpalat. Hihat tulivat samalla ja ovat siis ilman saumoja.
 (Toiseksi ylimmässä kuvassa tämä näkyy hyvin.)








8 kommenttia:

  1. Tosi kiva mekko tuli. On niin kiva saada kankaanpaloja pois nurkista, tämä oli kiva idea siihen tarkoitukseen.. :) Satu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Satu! Näissä raitakankaissa on usein niin raikkaan herkulliset värit, että sopivat mainiosti lapsille.

      Poista
  2. ai että kiva idea! minusta tämä on kyllä ihan sinun omasi :D kun tuommoinen ei käynyt mielessäkään.tätähän pitää kokeilla...niin kivan näköinen kyllä.raitakankaat ovat niin raikkaita ja sopivat tytöille ja pojille. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No idean poikanen tuli kyllä sulta :-), minun mielestä. Nuitahan vois tosiaan pyöritellä miten päin vain, mielikuvitus vain rajana. Raidat on kyllä niin kestosuosikkeja vuodesta toiseen.

      Poista
  3. Tämä on tosi kiva!! Samanlaisia suunnitelmia mulla on ollut..kerran jo aloin noita tilkkuja kattomaan.. Mutta olivat vähän tylsiä. Pitää varmaan uusin luovemmin silmin katsastaa ne.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Otahan tilkut esiin ja alahan ideoimaan :-). Olen vähän miettinyt ns. poikien värejä, että miten niitä voisin yhdistellä. Vielä ei ole oikein sytyttänyt.

      Poista
  4. Onpas kiva, kaikessa yksinkertaisuudessaan! :)

    VastaaPoista

On mukava, jos jätät minulle viestiä :). Pienikin kommentti ilahduttaa minua erittäin paljon.